At koblingslegemet for den afdøde præger det aktuellebevidsthedsliv viser sig typisk på den måde, at individettil at begynde med opfører sig som om det stadige levedei en fysisk tid-rum- og tyngdepræget verden (går fx om-stændeligt fra sted til sted i stedet for at tænke sig derhen).Og vel at mærke en verden, som det vanemæssigt selvskaber, præger og omgiver sig med, og som Martinus afnetop denne grund har omtalt som ”den første sfære”
(Se Martinus symbol nr. 37 i symbolværket ”Det Evige
Verdensbillede” bind 4, side 72).
Og allerede her er derbrug for skytsenglenes viden og indsats, nemlig via rol-len som adfærdsguider, der hjælper de nyligt afdøde tilat blive fortrolige med den første sfæres sande udfoldel-sesmuligheder.
Men også gennem et virke som sjæleterapeuter, der tagersig af de traumer og neuroser, som mange nyligt afdødebringer med sig ind i den åndelige verden. Hvortil endeligkommer en indsats, der har til formål på et tidspunkt heltat frigøre ’klienterne’ fra den første sfæres semifysiskenatur og vilkår og i stedet indføre dem i den sande,åndelige verden med alle dens lysende muligheder forindividuel oplevelse og skabelse. Et sceneskifte, der somen fast regel bl.a. omfatter individets totale frigørelse frasit koblingslegeme, således at det herefter 100% opleverog skaber gennem sin rent åndelige struktur (Vedr. denne:
Se Martinus symbol nr. 6 i symbolværket ”Det Evige
Verdensbillede”, bind 1, side 30).
---------------*) Ved semifysisk forstås her halvvejs fysisk og halvvejs
parafysisk identitet. Det er i den forbindelse forfatterens
gæt, at den semifysiske kvalitet har sit udspring i det
såkaldte kvantevakuumfelt eller nulpunktfelt. Hvis dette
’gæt’ holder stik, vil det indebære, at videnskaben under
sin fortsatte udforskning af nulpunktfeltet før eller senere
vil få direkte kontakt med skytsenglenes eksistenssfære...
Hvad skytsengleskolerne
som standard underviser i...
Allerede af det her oplyste fremgår det, at hvervet som
skytsengel ikke kun er et spørgsmål om god vilje, men
også kræver uddannelse og viden. Til yderligere under-
stregning og belysning af dette skal følgende nævnes:
1.
Om skytsengletjeneste i relation
til den fysiske materieverden...Idet skytsengletjenesten her adresserer sig til væsener, derhar deres tilværelse på det fysiske materieplan, gælderder den generalregel, at kun skytsengle på det åndeligeplan, der stadig råder over deres koblingslegeme, i prak-sis kan varetage en sådan tjeneste, idet samme tjenestepå afgørende vis står og falder med evnen til direkte ogrelevant at påvirke klientens fysiske hjerne. Enten ved atinducere impulser, der umiddelbart virker mentalt beli-vende og problemløsende, eller ved at fremkalde ideer,tilskyndelser og nye synsvinkler, der ligeledes oplevessom problemløsende.
Til denne kategori af skytsengletjeneste hører også buket-ten af eksempler på, at mennesker har undgået livstruendeulykker og katastrofer, fordi noget uventet kom i vejenfor deres aktuelle planer og tvang dem til ændret adfærdog/eller planer: af uventede grunde kommer man fx forsent til sit fly, skib eller tog, der under vejs forulykker,og man reddes herved fra den mere eller mindre fataleskæbne, der bliver de øvrige passagerer til del.Et træffende og samtidigt ekstraordinært eksempel pådenne form for skæbnehjælp og beskyttelse kunne Marti-nus berette om for sit eget vedkommende, idet han underkrigen på sin vej gennem Blågårdsgade i Københavnpludseligt blev kontaktet af en person, der dukkede ud afdet rene intet og advarede ham imod at fortsætte sin kurs,idet der kunne forventes et heftigt skyderi for enden afgaden (hvilket kom til at passe), hvorefter den pågældende’person’ igen forsvandt og blev til det rene intet.
2.
Om skytsengletjeneste
og læsning af skæbneaura...En vigtig side af uddannelsen i skytsengletjeneste kom-mer iflg. Martinus til udtryk som undervisning i auralæs-ning, idet der her er tale om afkodning af det system afsignaler, der konstant optræder i ethvert levende væsensmentale udstråling – dets såkaldte aura – og som bl.a. af-spejler dets totale skæbnesituation. Hvilken det er vigtigtfor den enkelte skytsengel at kunne afkode korrekt, så derkun sættes hjælp ind dér, hvor det 100% er til velsignelsefor ’klienten’ og ikke samtidigt fører til kortslutning oganden uhensigtsmæssig påvirkning af skæbnescenariet.Og det hvad enten ’klienten’ befinder sig i den fysiskematerieverden eller ved døden er indtrådt i den åndeligeverdens første sfære med alt, hvad derefter følger.
3.
Om skytsenglevirksomhed
på kooperativ basis...
Tages det i betragtning, at korpset af skytsengle kosmiskset på Guds vegne har til opgave at bønhøre og hjælpe alleog enhver på såvel det fysiske plan som i den åndeligeverden, der har hjælp behov, ligger det i kortene, at derfor selv den bedst uddannede og mest motiverede skyts-engel kan opstå situationer og problemer, som overstigervedkommendes egen formåen.
I sådanne tilfælde løses problemerne imidlertid heltselvfølgeligt gennem kooperativ indsats. Altså gennemsamarbejde mellem flere skytsengle tilhørende den førstesfære samt – om fornødent – med yderligere assistance fravæsener tilhørende højere planer i den åndelige verden.Dette har Martinus givet nogle interessante eksemplerpå gennem sit symbol nr. 21 i symbolværket ”Det EvigeVerdensbillede”, bind 1, side 160 nederst til venstre.
Afsluttende bemærkning...Det skal til sidst for en ordens skyld nævnes, at heleskytsengleinstitutionen i virkeligheden er en manife-station eller udslag af ét af den række kosmiske skabe-principper, som den såkaldte moderenergi er eksponentfor, og som her tjener som et guddommeligt forældreprincip i denforstand, at guddommen via skytsenglevirksomhedenpå hensigtsmæssig måde viser omsorg for samtlige liv-senheder i verdensaltet – og dermed i sidste instans forsig selv, idet guddommen i Martinus fremstilling jo erlig summen af netop livsenheder, der alle uden undta-gelse har status som 'evige gudekvanter'.
Diagram over det levende væsens totale kosmiskestruktur:1. Jeget eller det evige subjekt/X1.2. Den totale rent åndelige struktur med dens syv ånde-lige legemer.3. Koblingslegemet.4. Den fysiske organisme med dens hjerneorgan.
**
mer om dette legemet fra stoffet til Johannes Greber, som er gitt via mediale kontakter til høyere plan for ca hundre år siden.Der benevnes samme legeme som OD-LEGEMET!